Érdekes kérdés, hogy az eddigi két évad számos mutatványa közül miért pont ez a legemlékezetesebb a nézők számára. Legalábbis nem reprezentatív bűvészbolti felmérésem szerint 10 Dynamo trükköt emlegető vásárló közül 7 biztosan ennek a trükknek a nyitjára kíváncsi.
Természetesen két dologba nem fogok itt most belemenni: nem fogom leírni, hogy hogyan csinálta. Illetve azt sem fogom boncolgatni, hogy ez milyen formában tudná vagy nem tudná valós közönség előtt, körülötte álló segítők nélkül megcsinálni.
És most, hogy már nincsenek itt a kizárólag a trükk megoldására kivácsi olvasók beszélhetünk a hüvelygombáról akarom mondani lássunk a trükk kapcsán néhány magvas gondolatot.
Dominic Reyes-el készült nemrég egy interjú arról a kellően elcsépelt témról, hogy hogyan maradhat életképes a bűvészet a technológiával teleszőtt világunkban. Az interjúban ő is sokat emlegeti Dynamo telefonos trükkjeit. Egyenesen a telefon az üvegben trükk kultúrális jelentősségéről beszél. Érdemes elolvasni az egészet itt. Egy érdekes gondolatot emelnék ki a cikkből:
"Már maga a tárgy áthatolása az üvegen is egy nagyon erős hatás, de a trükknek van egy mélyebb kontextusa is. A telefon a néző kapcsolatát jelképezi a társadalmi csoportjával. A néző ezt a kapcsolatot veszíti el, ezt zárja a bűvész egy üvegbe. A telefon üvegbe zárásával a bűvész azt az ősi, belső félelmet ébresztheti fel a nézőben, hogy elveszíti szociális kapcsolatait és ezzel helyét a társadalomban. Dynamo még tudatosan fokozta is ezt az érzést az előadás során, a telefon megcsörgetésével. A csörgés a telefon felvételére buzdít, de annak tulajdonosa képtelen erre. A telefon csörgésére adott kondicionált válasz növeli hihetetlen mértékben a trükk hatását és a nézők ezzel tudnak tudatalatti szinten azonosulni."
Szerintetek van ebben valami? Érdemes ilyen verselemzéseket készíteni bűvésztrükkökről? Tényleg van tv-s bűvészmutatványoknak kultúrális jelentőssége?
És hogy előjöjjön belőlem a bunkó: Nekem az jutott eszembe, hogy lehet, hogy azért szalad el Dynamo mindig olyan hirtelen, miután befejezte a trükköt, mert fél, hogy itt pl. az iPhone tulajdonosa nem lesz túl boldog, amikor az üvegszilánkok közül kiveszi az üdítőtől tocsogó készülékét.
Aki pedig nem tudja miről megy itt a szájtépés, az megnézhati az ominózus videókat a tovább után.
És a tévéstrükk újabb variációja a 2. évadból: