Breiner Tamás: Veled is megtörténhet - Az évad utolsó előadása! Az utolsó lehetőség, hogy megtekintsd Breiner Tamás nagysikerű mentalista előadását, melyet a belvárosi Spinoza Színház az egész évadban a repertoárján tartott. Ha szeretnél esélyt kapni, hogy egy értékes nyereménnyel távozz… Ha kíváncsi vagy egy évszázados rejtélyre… Ha érdekel, ki mond igazat és ki nem… Ha szeretnél felfedezni magadban egy eddig rejtett képességet… Ha el akarod dönteni, hogy a telepátia illúzió-e vagy maga a valóság… Ha nem félsz szembenézni a döntéseid következményeivel… Ha bizonyítékot akarsz arról, hogy a jövő talán mégis megjósolható… Több mint egy óra élmény, humor és kikapcsolódás az intellektuális szórakozás jegyében. A gondolatok és a viselkedés manipulációja. "Veled is megtörténhet" - Breiner Tamás mentalista estje Időpont: 2009. május 7. (csütörtök) 19:00 óra Helyszín: Spinoza Színház, 1074 Budapest, Dob u. 15. Jegyvásárlás: www.spinozahaz.hu Bővebb információ: www.breinertamas.hu
2009. május 7. (csütörtök) 19:00 óra
Breiner Est, május 7. - Az évad utolsó előadása!
2009.04.23. 14:10 Kelle Botond
21 komment
Címkék: bűvész bűvészet mentál mentalista breiner tamás önálló est
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Laszlo Csizmadi 2009.04.24. 22:31:23
Szerintem nem valami szerencses dolog ezt a kepet villogtatni de ez mindenkinek a maganugye. A Mona Lisa trukkot rogton lelepleztek az Uri musora utan.
Ugy tudom Curtis Frye Mentalist't Puzzle szettje jobb es sokkal olcsobb is.
Ha esetleg valakit erdekel itt meg is vasarolhatja.
www.techsoc.com/puzzlesets.htm
G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2009.04.25. 08:45:48
Quarell 2009.04.25. 10:09:45
Ezek szerint te voltál az?
Laszlo Csizmadi 2009.04.25. 12:33:12
Merse: Ugy gondolom hogy eleg ugyes vagy ahhoz hogy esetleg sajat keszitesu puzzlet tudj magadnak megszerkeszteni es nyomtatni. Nem hiszem hogy valami ordongos dolog csinalni egyet. Az edesapad kivalo rajzolo biztos segitsegedre lenne. A fenti linket csak azert adtam be mert nagyon sokallom a Mona arat amit nem mindenki engedhet meg maganak.
Squarell 2009.04.25. 21:20:17
Igazad van! Akkor csak a Merse lehetett.
Kelle Botond · http://www.buveszmusor.hu/ 2009.04.25. 21:54:59
G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2009.04.25. 22:29:42
Visszatérve a Mona Lisa-hoz, nekem az egyik kedvenc trükköm mégsem fogom lekoppintani, mert én saját trükköket szeretek csinálni, de ez persze nem mindenkire vonatkozik. Akinek a megélhetés a lényeg, azt kevéssé érdekli, hogy veszi a trükköt és nem kitalálja. Most nem Tamásra gondolok, csak úgy általában mondom. Azon túlmenően viszont, hogy Uri Geller kapcsán leleplezték, én inkább azt mondom, hogy egy ilyen jó trükköt, ami valakinek a találmánya, mégha kapható is a piacon, nem tartom jónak hogy másvalaki TV-ben bemutassa, mégha meg is veszi. Az természetes, hogy hakniba elvigye a bűvész, amit megvett, de hogy TV-ben lépjen fel olyan trükkökkel vagy egy versenyen, amit mástól vett, azt nem tartom jónak. De ez megintcsak a saját véleményem.
Laszlo Csizmadi 2009.04.25. 23:27:38
Tudom hogy szeretsz magad kitalalni trukkoket. Nem is koppintasra gondoltam hanem modositassal valami hasonlo trukkre amit csak magadenak mondhatsz. Igazad van abban hogy megvett trukkel nem lenne szabad fellepni a TV-ben.
Botond,
Olvasd vissza hogy a Squarell kezdett kotozkodni. Persze alnev moge bujva nem is kell nagy batorsag hozza.
Kelle Botond · http://www.buveszmusor.hu/ 2009.04.26. 09:20:44
Szerintem viszonylag ritka, hogy saját trükköket csináljajank tv-ben az emberek. Még a legnagyobbak is általában veszik a trükköket (Daniels, Copperfield, Henning stb.) Szerintem ezzel semmi baj nincs. Egy sima tv nézőnek fogalma sincs, hogy ki találta ki az adott mutatványt és miért is kellene, hogy érdekelje? Természetesen vannak inventor vénával megládott előadók is, de bizony-bizony néha még ők is "bűnbe esnek" és "más tollával ékeskednek". Én sokkal fontosabbnak tartom az előadásmódot, mint a trükkök működési elvét.
G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2009.04.26. 12:43:36
Persze az előadásmód nagyon fontos, de egy olyan jó trükk, mint például a Mona Lisa, magában foglalja a jó előadásmódot is, inkább csak rontani tud rajta, aki másképp csinálja. Én azt modom hakniban elmegy, hogy más trükkjeit adjuk elő egy az egyben, mert a nézők limitált számban vannak jelen, és nagyrészük esetleg előszőr lát bűvészt, de a TV az egy teljesen nyilvános dolog, amit bárki láthat, például az is, aki a trükköt már látta mástól, neadjisten aki kitalálta! És akkor fölmerül a kérdés a nézőben, akkor kié is ez a trükk?
attilamagic 2009.04.26. 14:43:19
Laszlo Csizmadi 2009.04.26. 18:11:36
www.maxello.com/index.php?p=9201&c=34&q=9601
crissangelstore.sparkart.com/category.php?merchcat_id=1435&mode=expand
G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2009.04.27. 16:54:46
Squarell 2009.04.27. 18:35:35
Merse nincs miért elnézést kérned te legalább vetted a lapot J A plakátról annyit, hogy kizárólag ide készült, mivel sokaktól megkaptam már, hogy miért csak velem van tele a blog és gondoltam addig se az én fejemet kell nézzétek. Ha lenne itthon normális bűvész-élet, rendszeresen előadásokkal, akkor gondolom Botond sem zárkózna el (ahogy eddig se tette) azok reklámozásától sem. Egyébként ezúton is maximális köszönet irányába, hiszen sokat segített nekem az elmúlt egy évben. Tehát még egyszer a plakát kizárólag az utolsó előadásra készült és csak ide… nektek. Ha ránézel a képre a Mona Lisa egy részletét látod (és nem a puzzle-t!) ahogy éppen „felhajtódik a kép” és alatta valami más van… Ezzel próbáltam utalni arra, hogy a „Veled is megtörténhet” c. estem ebben a formában utoljára lesz látható, melyben természetesen benne van a Mona Lisa puzzle is, hogy az új évadban valami másnak adja át a helyét. Másrészről a Mona Lisa és a puzzle mára emblematikussá vált és összeforrt az én nevemmel idehaza, mivel nagy nyilvánosság előtt én csináltam és csinálom azóta is. Ebből a szempontból egy átlagos nézőt teljesen hidegen nagy ki és mikor csinálta a mutatványt és, hogy hol lehet kapni.
A puzzle: Aki megveszi Sagiv Levitől a puzzle-t az a jogot is megveszi vele, hogy televízióban bemutassa. Ha itt tartunk tkp. Sagiv Levi is „lopta” az ötletet … maga a Mona Lisa kép Nikolai Friedrich ötlete volt és már jóval a német Next Uri Geller előtt csinálta, ha megvan a „Flicking Fingers” DVD azon láthatod. Érdekesség, hogy David Copperfield is azonnal megvásárolta tőle a tv-s bemutatás jogát is. Szóval arról beszélni, hogy ki kinek a trükkjét csinálja szerintem értelmetlen. Egyébként maga a kép választása zseniális volt, hiszen a világ legismertebb festménye, így senkinek sem kell magyarázni semmit. Igen, megvásároltam a kelléket és ezzel a tv-s bemutatás jogát is de hidd el amit Sagiv Levi küld az baromira nem az ahogy tőlem láthatod a mutatványt. Tovább megyek és a Mona Lisat soha sem puzzle mutatványnak adtam el, hanem egy komplett többlépcsős prediction effektnek aminek csupán az egyik része a puzze. Nálam a mutatvány lénye nem a maga puzzle (ahogy mindenki csinálja), hanem maga a képhez tartozó valós történet. Én ennyit tudtam hozzátenni… Remélem árnyaltam a képet.
Ja és semmi köze Uri Gellernek és a produkciónak a mutatványaimhoz már úgy mentem oda, hogy ezt meg akartam csinálni és meg is volt.
Kelle Botond · http://www.buveszmusor.hu/ 2009.04.27. 19:19:48
"Ez olyan mint amikor egy énekes versenyen valaki más dalát énekli, aki ráadásul még él is."
Merse, szerintem ezzel nagyon jó példát hoztál. Valóban az énekesek, zenészek többsége is más számait játssza, azokat dolgozza fel. Sőt a nagy sztárok többsége sem maga írja a számait, hanem megfizet valakit, aki megírja neki a zenét/szöveget. Az előadói és "feltelálói" képességek szerintem az esetek többségében eléggé távol esnek egymástól. Ritka, hogy valaki mindkettőben kiemelkedően jó elgyen. Szerintem nagyon nehéz olyan teljesen új dolgot kitalálni, ami jó is. De természetesen ez csak az én véleményem, ami talán abból is adódik, hogy én még soha egyetlen trükköt sem találtam ki.
Azon pedig nagyon meg lennék lepve, hogy ha Veszprémben valaki felugrott volna a tv előtt és azt mondta volna a Kiválasztottat nézve, hogy "ugyanezt csinálta a Derren Brown 2003-ban a channel4-on és az jobb volt". Szerintem nagyon messze vagyunk attól, hogy egy átlagember annyi bűvészt lásson életében magyarországon, hogy egyáltalán esélye legyen kétszer látni ugyanazt a trükköt. Az átlag magyar ember életében kb. 0,05 bűvészt lát élőben (de lehet, hogy ezzel már túlbecsültem a dolgot).
G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2009.04.27. 22:38:38
G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2009.04.28. 09:30:42
Persze, nem kell az énekesnek szövegírónak lennie, de éppen arról van szó ha valakinek személyesen írnak egy dalt, akkor elég hiteltelen, ha azt más énekli!
Squarell 2009.04.28. 12:17:44
Szerintem a Kiválasztott esetében nem érdemes a szó klasszikus értelmében versenyről beszélni, mert ez elsősorban egy show műsor volt a manapság szokásos versenyzős, kiesős reality köntösben. Ha ez egy bűvészverseny vagy egy kongresszus, akkor abszolút igazat adok neked, hogy egy ilyen nem oda való, de mint tudjuk ez nem az volt...
"Azt is tudom, hogy Tamás saját produkcióját adhadta elő a showban, ritka eset volt, mondhatni szerencse"
Tévedés azt hinni, hogy ez szerencse kérdése volt. Bárki előadhatta a saját produkcióját ha az volt olyan minőségű vagy volt elképzelése mit akar csinálni vagy, mit illik csinálni egy ilyen showban. Nyilván voltak konfliktusok, hogy mikor ki mit csináljon de ha valaki úgy jött oda, hogy lövése sem volt annak nyilván be kellett érni a kiosztott mutatvánnyal.
G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2009.04.28. 13:18:34
Squarell 2009.04.28. 13:48:17
Persze később voltak konfliktusok és átfedések ahogy teltek a hetek. Nekem is volt olyan amit nem tudtam, vagy nem lehetett, mert más már csinált booktesthez hasonlatos mutatványt, vagy használt prediction boxot... vagy ki mivel készüljön a döntőre de valójában a végeredmény szempontjából ez lényegtelen :)
Focus 2009.05.11. 15:28:26
Jelentem megtörtént. És örülök neki. Olvastam itt a blogon egy mondatot egy számomra hiteles embertől, ami nagyon megfogott:
„Hogyan várhatjuk el a laikus nézőktől, hogy megnézzék műsorainkat, ha még szakmabeliek sem vagyunk rá kiváncsiak?”
És rájöttem, hogy igaza van. Vettem két jegyet, és a barátnőmmel beültünk az évad utolsó előadására. Hogy Tamás megismert-e, vagy sem, azt nem tudom, hiszen 8-9 éve már, hogy nem találkoztunk. Viszont az első mutatványnál fölszólított többedmagamal, amire titkon számítottam és egyáltalán nem bántam. ( Egyébként a lottószelvényt megjátszottam, és nem nyertem. )
A műsor nagyon tetszett, Tamás határozott volt, humoros és rögtönzött is, ha úgy hozta a szükség. Aki látta a showt, az tudja, hogy miről beszélek (írok), aki nem, az bánhatja.
Szóval egy remek estét töltöttem el a Spinóza színházban, köszönhetően Breiner Tamásnak és Holcz Gábornak. (Tőle ragadtam ki a fent említett mondatot.)
Tamás úgy búcsúzott el, hogy szeptemberben egy megújult műsorral vár vissza mindenkit.
Én biztosan ott leszek. :)