A zene választás érzékeny folyamatában szeretném néhány elkerülendő muzsikára felhívni a figyelmet.
AMATŐR ZENÉK:
Elsősorban mindenkit óva intenék attól, hogy bűvészeknek készült cd-kről válasszanak zenét előadásukhoz. Ezek a zenék általában nem megfelelő körülmények között felvett, és kevert amatőr zenék. Ha zenét keresünk a műsorunkhoz, az legyen profi zene. Azokat a zenéket használjuk amelyeket minőségi módon állítottak elő, és profi módon vettek fel, megfelelő high-end stúdió körülmények között. Ehhez hasonlóan nem javaslom senkinek, hogy híres filmzenék amatőr módon rekreált cd válogatásaiból szemezzen muzsikát magának. Amatőr zenét az amatőr bűvészek használnak. Ha profinak akarunk hatni, akkor használjunk profi zenéket!
KEDVENCEK:
Vigyázat, nem biztos, hogy az a jó zene egy műsor összeállításához, amit egyébként szeretünk hallgatni a mindennapokban. Példának okáért lehet, hogy közel áll a szívünkhöz a metál zene, de könyörgök mindenkinek, ne álljunk ki egy galambműsorral a színpadra, amelyet valami svéd villanygitáros lovagmetál zenekar legújabb ordibálós slágerére próbálunk előadni. Szánalmas lesz.
Én rengeteg zenét hallgatok, amelyek nagyon közel állnak hozzám, és nagyon tisztelem a zenészeket akik megkomponálják és előadják őket. A zenék nagy részét viszont, eszembe nem jutna egy bűvészműsorhoz használni. A zene amit hallgatni szeretek és a zene amire dolgozok két különböző dolog. Ezt meg kell érteni és el kell fogadni. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szerethetem a műsorom zenéit. Sőt, ellenkezőleg. Nagyon is fontosnak tartom, hogy közel álljon a szívemhez a zene amire előadok. Elvégre a legfontosabb, hogy jól érezzem magam a színpadon az előadás közben.
SZÖVEG A ZENÉBEN:
Én alapvetően azt tanácsolom mindenkinek, hogy próbáljon meg olyan zenéket keresni műsoraihoz, amelyekben nem énekelnek és nincs szöveg. A szöveg legtöbb esetben csak feleslegesen elveszi a nézők figyelmét. A zenének aláfestésnek kell szolgálni, amely összerántja a műsort egy komplett egésszé. Kivétel: Ez alól kivételt képez ha a számnak olyan mondani valója van, ami összefügg a műsor témájával. Ez esetben nem csak, hogy nem zavaró, de kifejezetten fontos a szöveg jelenléte.
TIPIKUS BŰVÉSZ ZENÉK:
És végül, de nem utolsó sorban mindenkit óva intenék a tipikus bűvészzenék használatától. Ilyenek például az Also sprach Zalatustra, Mission Impossible, Eye of the Tiger, Mátrix című film különböző igen jól ismert pergős dallamai, Kill Bill záró zenéje, stb... A bűvészetben, mint minden más művészeti ágban is, nagyon fontos a kreativitás jelenléte. Ezért próbáljunk meg minél eredetibbek lenni zeneválasztásunkban. Miért? Egész egyszerűen mert nagyon kellemetlen, ha ugyanazt a zenét használják ugyanazon a versenyen, gálaműsoron ahol megjelenünk, vagy ha a nézők azt mondják: “Jó volt, jó volt... Mondjuk az a bűvész, akit múltkor láttunk az is ugyanerre a zenére, ugyanígy csinálta.”
Karrierem korai szakaszán, mikor Szlovéniában versenyeztem, az egyik fellépőnek, nem egy hanem két zeneszáma is ugyanaz volt a műsorában ami nekem. Az illető néhány számmal előttem állt színpadra, és mikor meghallottam, hogy az “én zenéimet” használja és előttem, teljesen lefagytam. Ez természetesen nagyban rányomta a bélyegét a műsoromra is. Ha nem csak a műsorunk, de zenéink is egyediek, az még nagyobb biztonsággal fog felvértezni minket, és ennek segítségével még nagyobb önbizalommal állhatunk a színpadra.
Elsősorban mindenkinek azt tanácsolnám, hogy hallgasson minél több zenét, már csak a zene hallgatás varázsa miatt is. Másodsorban, ha normális esetben nem is hallgatunk túl sok zenét, vagy nem értünk igazán hozzá, keressük fel egyik barátunkat aki otthon van a zene világában és szívesen segít. A harmadik és legfontosabb tanácsom viszont, hogy bízzunk megérzéseinkben zeneválasztásunkat illetően. Úgy érezzük egy muzsikáról, hogy jó lehetne? Ne hagyjuk veszni. Próbáljuk ki!