1991-ben Tim Ellis a színészek által használt improvizációs gyakorlatok mintájára kidolgozott egy különleges improvizáció és előadókészség fejlesztő "játékot" bűvészeknek. A különböző feladatok egy része valós életből merített helyzetekkel szembesít, azáltal hogy feszült helyzetet teremtve kikényszeríti a kreativitást az előadóból. A dolog leginkább talán az abc-n futó Who's line is it anyway sorozatra hasonlít, amit nálunk Beugró címen adaptáltak Rudolf Péterék. A MagicSports előadásokat elsősorban bűvészek klubokban, workshopokon, bűvésztalálkozókon tartják, de például Ausztráliában vagy Németországban nyilvános showkat is tartanak belőle. Én 2003-ban a Hágai FISM-ön láttam Tim Ellis és a Flicking Fingers közös MagicSports őrületét, és nagyjából azóta szeretném ezt itthon is megcsinálni. Íme a szabályok és néhány a játékok közül:
Szabályok:
Két 2-4 főből álló csapat versenyez egymással. A versenyt értékelheti zsűri, vagy közvetlenül a közönség. Minden versenyzőnek hoznia kell két trükköt, amit zenére és szövegre is be tud mutatni, illetve számtalan segédeszközt. Kell még egy műsorvezető, aki időt mér és felkonferálja az egyes játékokat. Ezenkívül kell rengeteg a legkülönfélébb stílusú zene - ennek egy része szokásos bűvészzene, más része teljesen alkalmatlan bűvészkedésre. Egy alkalommal kb. 6-7 játékot célszerű választani az alábbiak közül:
Egyszavas szöveg
A lényeg, hogy a szokásos szöveg helyett mindössze egyetlen szót mondhat a trükk bemutatása közben az előadó. A szót a többi játékos mondja meg. Ez a játék, amellett, hogy ezzel lehetőség e nyílik sokkal jobban a mutatvány technikai kivitelezésére koncentrálni, a játékos megtanul a hangjával játszani (hangerő, hangszín stb.).
"Halott idő"
A többi játékos javasol egy olyan szituációt, ami általában "halott időt" eredményez a színpadon (pl. kártya számolás, keverés, néző kihívás stb.). A pl. számolás folyamatosan megy és közben a bűvésznek elő kell jönnie valamivel, amivel kitölti az időt.
Szemét néző
Ebben a játékban az egyik játékos a néző, a másik a bűvész. A bűvész belekezd mondjuk egy kártyatrükkbe, de a néző időről időre félbeszakítja és beleszól a trükkbe: pl. nem egy kártyát akar húzni, hanem hármat, meg akarja keverni a csomagot stb. A bűvésznek udvariasan eleget kell tennie e néző kéréseinek és mégis trükköt kell csinálnia a káoszból.
Szemkontaktus
Itt a bűvész bemutat egy trükköt, de közben arra figyel, hogy lehetőség szerint minden nézővel tartsa a szemkontaktust. A néző, akivel felvette a szemkontaktust felemeli a kezét, majd lassan elkezdi leengedni, amikor nem néz rá. Ha egy néző keze teljesen lement, a játéknak vége. A játék egy mások variációjában a trükk közben végig palmírozni kell egy golyót, és addig tart a játék, amíg valamelyik nézőnek ki nem villan.
"Jóindulatú" segítő
A versenyző bekészít az asztalára egy trükköt, ami legalább 3 tárgyból áll (pl. zombie golyó: kendő, rúd, golyó és állvány) és bemegy a színpadra. A másik csapatból egy kedves kolegája felajánlja, hogy beviszi az asztalát és a kellék egy darabját (pl. a kendőt) elveszi és az asztalt anélkül viszi be. A versenyzőnek pedig be kell mutatnia valamit a maradékkal (természetesen nem muszáj az eredetileg tervezett trükköt).
Asszisztens a pokolból
A versenyző elkezd bemutatni egy több fázisból álló rutint (pl. zsinórpálca), a másik csapatból választott asszisztense pedig folyamatosan megzavarja az előadást azzal, hogy behoz tárgyakat, amiket az öltözőben talál - a bűvésznek pedig be kell építenie ezeket a trükkbe.
A fordító
Az egyik játékos bemutat egy trükköt és közben halandzsa nyelven beszél valamit. A másik csapatból választott fordító pedig "lefordítja", hogy mit mondott a másik, de ezzel egyben irányítja is a teljes trükk menetét. Egy másik variációnál az egyik emberre "bebújós" zakót adnak - ő beszél, a másik játékos pedig a trükköt (itt általában kártyatrükköt) mutatja. Természetesen itt is a beszélő irányítja az eseményeket.
Instant termékbemutató
Az előadó bemegy a színpadra és az utolsó pillanatban a kezébe nyomnak egy terméket (pl. egy üveg ketchup-ot) és a terméket műsor közben reklámoznia kell és be kell vonnia az előadásba.
Részeg technikus
A bűvész bemegy a színpadra egy zenés trükkel. Elindítanak a hozott zenék közül véletlenszerűen egyet és a trükköt erre a zenére kell bemutatni, bármennyire is alkalmatlannak tűnik a zene a trükk bemutatására. A játék tovább fokozható azzal, hogy a trükk közben teljesen váratlanul zenét váltanak és egy rutint mondjuk 4-5 különböző szám keverékére kell előadni. Természetesen mindig alkalmazkodva az adott zene stílusához.
Csinálj trükköt
A műsor elején összegyűjtenek tárgyakat a nézőktől: botot, kekszet, pulóvert, üveggolyót, kulcsot stb. És fináléként, a műsor végére ezekkel be kell mutatni egy trükköt az egész csapatnak. Természetesen bármilyen segédeszközt lehet pluszban használni.
Természetesen ez csak néhány a játékok közül, akit érdekel itt olvashat részletesebben a dologról: http://www.magicunlimited.com/Pubmagicsports.htm