A bűvészek ha épp nem önálló estet vagy gyerekműsort tartanak, akkor jellemzően céges rendezvényeken szoktak fellépni. Sok kesergést, másoktól dicsekvést lehet hallani, hogy kinek több, kinek kevesebb munkája lettaz utóbbi időszakban. Némi háttér: Popformizált klasszikus zene és chippendale a céges rendezvényeken címmel jelent meg cikk a Kreatív online magazinban a céges rendezvényekről:
Promo Direkt Piackutató felmérést végzett, melyben azt vizsgálták, hogy a félmilliárdnál nagyobb árbevételű 12 ezer cég milyen célcsoportoknak, milyen rendezvényeket szerveztek, illetve szerveznek 2010-ben, méghozzá milyen költségvetéssel és fellépőkkel.
2009-ben a megkérdezett cégek csupán negyede szerveztet ügynökségekkel rendezvényt, így 20-30 százalékos a piac visszaesése. A tavalyi 30-40 százalékos visszaesés után az idén további 20-30 százalékkal csökken a rendezvényes piac, s a programok most még szerényebbek lesznek – áll a kutatásában.
A korábbi években a megkeresett több mint háromezer cég 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, tavaly már csak 31, az idén pedig kevesebb, mint egynegyedük, vagyis mintegy 700 nagyvállalat. A tavalyihoz hasonlóan az idén is az derült ki, hogy a vállaltok több mint 90 százalékának nincs elkötelezett partnere. Vagyis bármennyire is fontosak a személyes kapcsolatok, de a cégek nyitottak, és – mivel csökkennek a rendezvényes költségvetések - egyre jobban megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt.
A megtartandó rendezvények büdzséje is kisebb lesz: tavaly közel a cégek fele, idén viszont már kétharmada mondta, hogy egymillió forint alatt költenek, (45 százalékuk 500 ezer forintnál kevesebbet).
A nagyobb rendezvényeken a konkrét programok még csak most körvonalazódnak, persze azért következtetni lehet a tavalyi szereplőkből is. A rendezvényeket főleg a hagyományos produkciók színesítették: így zenei programok az operától, a musicaleken keresztül a popzenéig. Tavaly is nagy sikert arattak az ismert nevek, a megasztárosok. Sok rendezvényen neves humoristák biztosítják a jó hangulatot s mind többen hívták meg az új műfaj, a stand-up comedy, így a Duma Színház képviselőit. De sokhelyütt volt bűvész, gyakran táncbemutatók és persze a pénzesebb cégeknél nem maradhatott el a lézer show és a tűzijáték.
Forrás: Kreatív Online