A hangszerek szólamaival való játék
Néhány bűvész igazán kiváló módon a különböző hangszerek szólamaival kezdett el játszani zenéiben. Szeretném közülük is kiemelni a 2003-as világbajnokságon, általános bűvészetben 3. helyezést elért Dany Cole-t. Danny Cd manipulációs rutinját először egy olasz gálaműsorban láttam, és rögtön azt gondoltam: Ez miért nem nekem jutott eszembe? Fantasztikus előadás, lehengerlő ötletekkel. Danny műsorában, úgy jelennek meg a zenének a különböző szólamai, ahogy ő jelenteti meg a cd-ket. Minden cd egy különböző hangszert reprezentál. Első körben csak egy basszus melódia szól, és eközben Danny kezében csak egy cd látható. Mikor az a cd eltűnik, a zene megszűnik, és mikor a cd újra megjelenik a zene újra elindul. Ezt követően ahogy egyesével jelennek meg a cd-k, úgy jelennek meg a zenében is az új hangszerek. Gyönyörű és kézenfekvő megoldásnak tűnt, precízen és szórakoztatóan kidolgozva.
Egyéb megoldások
A határ természetesen a csillagos ég. A zene és a bűvészet is önmagukat megújító, kreatív művészeti ágak. Ez a néhány példa, amelyet a speciálisan a bűvészetre megkomponált zenék használatára adtam, csak egy ízelítő. Mint ahogy mondtam, ez egy tág és nehezen kategorizálható része a zenéknek, és kifejezetten emiatt mindenkit arra buzdítok, hogy ha valami új ötlete van ezen a téren, ne hagyja elveszni, még ha sok munkával is jár, mert lehet hogy maradandót alkot majd a szakmában.
ÖSSZEGZÉS
Szeretném mindenkiben tudatosítani, hogy minden eddig általam tárgyalt zene típus használata lehet egy tökéletes választás műsorunkhoz. Azt kell mérlegelnünk, hogy milyen típusú előadók vagyunk, és hogy mennyire van érzékünk ahhoz, hogy zenére dolgozzunk színpadon. Attól, hogy valaki nem egy zenés előadó, még lehet egészen kiváló. Nézzük csak meg Las Vegas egyik legviccesebb bűvészét Mac King-et. Mac alig dolgozik zenékre a műsoraiban, mégis átélni az előadása által nyújtott fantasztikus élményt, páratlan emlékkel gazdagítja nézőit. A zene nélküli előadás tehát nem hátrány, hanem mindössze a műsor kivitelezésének egy másik szemszögből való megközelítése.
Ha mégis a zenés előadás mellett döntünk, akkor pedig fontos megértenünk, hogy még az általunk bemutatott műsorhoz is valószínűleg mind a három zene típus biztosíthat megfelelő kíséretet. Engedd meg, hogy ezt egy saját példámon szemléltessem. Világbajnok műsorom pénz manipulációs része különböző korszakokat, és zenéket élt meg a gyakorlás és műsorfejlesztés évei alatt. 2004-ben kezdem el a színpadi érmemanipulációval foglalkozni. 2004 és 2009 között 3 különböző zenét használtam, műsorom érmés részének kíséretére. Az első szakaszban a Cabaret című darabnak, a “Money makes the world go round” című, véleményem szerint szinte mindenki által ismert melódiáját használtam. Logikus választás volt a pénz manipulációhoz egy a pénzről szóló zenét választani. Ez a zene a műsor témájához való kapcsolódás alapján egy témájában megegyező típusú zene volt. Idővel részben meguntam, hogy erre a zenére dolgozzak, és emellett pedig konstatáltam, hogy ennek a zenének a használata másoknak is az eszébe jutott, így váltottam. Második választásom egy feszes tempójú, szaxofonos domináltságú funk szám volt, Maceo Parker előadásában. Ez egy aláfestő zene volt a fent taglalt kategóriák közül. A műsor témájához semmi köze nem volt a számnak, de mivel ekkor már megjelent műsoromban a telefonfülke, és egyre jobban közelítettem az üzletember megformálásához karakteremmel, ez a zene sokkal megfelelőbb választás volt, mint a korábbi. Emellett pedig nagy élvezettel dolgoztam erre a muzsikára színpadon. Újra együtt éltem a zenével. Az ezt követő harmadik, és végleges stádium pedig, a mindenki által ismert pénz-csilingeléssel és hangeffektekkel tarkított zene lett. Az ötlet sokáig érett gondolataimban, mire végre elszántam magam, hogy megírjam ezt a zenét. Ez a melódia egyértelműen a 3. csoportba sorolható, mert az előadó (azaz én) folyamatos interakcióban van a zenével.
Ebből is láthatjuk, hogy mennyire nyitottak a lehetőségek, és milyen nagy spektrumon nézelődhetünk megfelelő zenéket keresve. A legfontosabb tanácsom még egyszer az, hogy: Élvezzünk a zenét amire dolgozunk, és szeressünk rá előadni!