A filmezés megjelenésével egycsapásra látványosabb és meglepőbb "trükkök" megvalósítása vált lehetségessé, mint amilyeneket az élő bűvészet megoldásai valaha is megengednek. Természetesen nem az almát szeretném összehasonlítani a rántott mikrosütővel. Pusztán érdekesnek találom, hogy digitális világunkban, melyben minden látványtrükk egy (vagy egész számú többszörös) kattintással megvalósítható a bűvészkedés és a bűvész személye által közvetített érzelmek, a bűvész bátorsága/esetlensége, sikere, vagy éppen ahogy pórul jár még mindig egészen különleges bájt kölcsönöz a felvételnek.
Készítettem egy rövid válogatást néhány kedvenc reklámomból, amelyek témáját bűvésztrükkök adják. Érdekes megfigyelni, milyen formában tűnik fel a bűvészek két különböző archetípusa: a szívózós köcsög és a szánalmas ügyetlen.
Ötletes reklám egy köhögéscsillapító gyógyszerhez:
Üdítőital reklám, amely a szívatós bűvész sztereotípiára épít:
Kicsit szárazabb jelzálog reklám. Remek példája annak, amikor a szakértő nem erőlteti meg magát különösebben és a már jól ismert és bejáratott trükköket adaptálja.
Humoros sör reklám (persze a sör reklámok mindig jók):
Egy korábban már bemutatott darab, semmiképpen sem hiányozhat:
Végül egy olyan reklám, amely szerintem a lehető leghűségesebben tükrözi a valóságot :)